TALLERS DE SEGON TRIMESTRE
Aquests darrers dies del segon trimestre s'han dedicat a tota l'escola a fer tallers. Ens hem agrupat per cicles o nivells i hem aprofitat tots els espais que tenim disponibles al centre per dur a terme aquestes activitats.
Dilluns 21 els nins i nines de Quart de primària han participat a tres tallers: Feim gelat, decoram gafes d'estendre i treballam amb material reciclat.
Dimarts 22 els mateixos alumnes han participat de 4 tallers: Feim bombons, simetries, instruments musical i pintam bufant.
Aquí en teniu una mostra de com ho hem fet.
FEIM GELAT
Aquesta recepta de gelat es basa en la tradicional manera de fer gelat a
Mallorca, amb l'anomenada bomba per a fer gelat. Necesitam dues bosses
de plàstic que tanquin hermèticament,una més gran que l'altra, gel picat, sal gruixada, batut de
llet i a remenar!!!!!
|
Primer picam el gel, l'hem de fer ben petit.
|
Després afegim sal i la mesclam bé
|
Abocam el batut dins l'altra bossa de mida més petita. |
|
Posam la bossa del batut dins la bossa més gran amb el gel picat i la sal, en contacte, però ben tancades. |
|
El gelat ja està fet!!!! Després de sacsejar uns 15 minuts!!!!! |
|
I ara a tastar-lo!!!!! Drets..... |
|
D'asseguts..... |
|
Rient...... |
Decoram gafes d'estendre
|
En primer lloc pintam tota la gafa amb un sol color.
|
|
Esperam que s'eixuguin... encara que també hem hagut de fer servir un eixugador de cabells.... el temps ens ve just! |
|
Quan la capa de pintura és eixuta passam a decorar- la amb retoladors permanents o amb pintura de relleu, el que va millor per decorar són figures geomètriques, cenefes, puntets, ... s'ha d'anar amb molta cura,és una feina de "manetes". |
|
Anam decorant |
|
El que costa més és controlar la quantitat de pintura de relleu. |
|
Resultat final,... encara que ara manca enganxar-hi un imant. |
Material reciclat
Aquesta activitat amb material divers que ha ha estat usat ens presenta un ventall molt obert de possibilitats, ja sigui transformant un sol objecte o usant trossos d'un i d'altre.
La creativitat i el procés de creació són el més important, a part del resultat obtingut.
Un envàs que es transforma en bossa, una capsa de cartró en casa o una ampolla d'aigua en instrument musical són alguns dels resultats finals però pel camí han sorgit moltes propostes, idees i tantejos que és el que té més valor de tot el procés.
|
Disposam de material variat que es pot reciclar. |
|
Feim diferents proves amb difernts materials i combinacions. |
|
Tot pot tenir una utilitat. |
|
Ja comença a tenir forma. |
|
Cartró, paper, plàstic, pintures, adhesiu, cinta adhesiva, llapis, tisores, retoladors, taps, regla... i encara molt més hem usat per dur a terme cadascú la seva idea. |
|
Alguns resultats finals. |
Taller de bombons
|
Per fer aquests bombons necessitam: unes rajoles de xocolata i arròs inflat. Una cullera de fusta grossa, un bol, un eixugador del cabells i una safata. |
|
Trossejam la rajola de xocolata |
|
Amb l'aire calent de l'eixugador desfiem la xocolata. |
|
La xocolata ara ja és ben desfeta. | |
|
Llavors afegim l'arròs inflat. |
|
Mesclam bé la xocolata i l'arròs. |
|
|
|
|
Amb una cullera , agafau quantitats de pasta del bol i col·locau-les en una safata o ouera.Deixau refredar i els bombons estan a punt de menjar!!!
|
No els han deixat refredat!! Menjant amb les mans.... |
Simetries
Treballarem el tema de la simetria de matemàtiques a través de la plàstica. Primer fent-nos conscients de les que tenim al nostre cos, per després cercar-ne al nostre entorn. Una vegada entès del que parlam passam a l'acció.
En primer lloc experimentarem amb uns dibuixos ja fets i uns miralls creant simetries divertides i úniques. Feim lliscar el mirall sobre el dibuix i van sorgint infinitat de figures simètriques.
|
Simetria d'una part d'una imatge. |
|
Aquest dibuix ens ha obert moltíssimes possibilitats, hem creat simetries molt diverses. |
Després nosaltres hem fet dibuixos, figuratius o abstractes i també hem usat els miralls per veure les simetries.
|
Una simetria molt especial. |
|
Al final hem usat dos o tres miralls amb el mateix dibuix i aquest ha estat el resultat |
Per acabar hem creat simetries a partir de taques i línies de colors amb pintura de témpera i marcant prèviament l'eix de simetria doblegant el full de paper.
Després obrim el full i.... ens hem endut grates sorpreses amb el que ens ha sortit.
|
Posam la pintura a un costat del full. |
|
Obrim i.... aquest és el resultat... un dibuix simètric |
Pintam bufant
Per aquest usarem pintura témpera i canyetes de refresc. A partir de taques de pintura que hem distribuit damunt d'un full anam bufant amb la canyeta i l'aire escampa la pintura de manera que els colors es junten, es mesclen i creen formes i colors nous.
Taller d'instruments
A partir d'ampolles d'aigua buides i arròs, ciurons i llenties construïm una maraca.
|
Segons el que hi posem dedins sonarà d'una manera o una altra. |
|
Després la decoram amb cinta adhesiva, gomets i tires de colors. |
Hola! Soc en Gabi. He de dir que que bè que aquest any haguim tingut aquesta oportunitat de fer coses divertides com la plástica tot junts. :)
ResponElimina