Els divendres de 9 a 10,30 hores treballam la plàstica en grups
cooperatius. Hem ajuntat els dos grups de tercer i amb quatre mestres:
Llucia, Ana Múñoz ,Isabel i Anna, treballam aquesta àrea amb les
particularitats de l'aprenentatge col·laboratiu :
-Posar-se d'acord sobre el que s'ha de fer (pla d'equip)
-Decidir com es farà i què farà cadascú (pla individual)
-Realitzar els treballs i proves individuals i de grup si s'escau
-Valorar els resultats en funció del criteris assumits i explicitat abans.
Una de les feines que treballarem a l'àrea de plàstica durant tot el curs són les activitats derivades de l'objectiu de centre curs 2012-13: La Mar.
Si entrau a l’adreça www. rondallaires.caib.com trobareu Rondalles classificades per edats. Són molt interessants i proposen activitats complementàries molt profitoses i entretengudes.
-Posar-se d'acord sobre el que s'ha de fer (pla d'equip)
-Decidir com es farà i què farà cadascú (pla individual)
-Realitzar els treballs i proves individuals i de grup si s'escau
-Valorar els resultats en funció del criteris assumits i explicitat abans.
Una de les feines que treballarem a l'àrea de plàstica durant tot el curs són les activitats derivades de l'objectiu de centre curs 2012-13: La Mar.
Si entrau a l’adreça www. rondallaires.caib.com trobareu Rondalles classificades per edats. Són molt interessants i proposen activitats complementàries molt profitoses i entretengudes.
Nosaltres estam treballant la rondalla « El Jai Covetes ».
L’hem treballada aprofitant que l’objectiu de
centre d’aquest curs es « La mar ».
Des de casa es pot aprofitar per tornar a
veure-la seguint la lectura del text narratiu, els diàlegs dels
personatges i recrear-vos en les
activitats complementàries.
A Plàstica hem parlat dels colors de la mar i
n’han sortit molts i amb molts de matisos, segons si hi ha més fons o menys,
arena o algues…. Partint d’aquestes idees hem fet composicions combinant colors
amb un de dominant, però incloent-hi els altres. A unes zones dominava el blau fort i a altres el blanc, passant per diferents combinacions de blaus.
Entre tots hem anat fent trossets de paper i combinant els colors proposats. Finalment hem ajuntant tots els trossos i hem aconseguit una mar multicolor.
A català hem aprofitat que treballàvem la
descripció de persones per usar el Jai Covetes i el Dimoni com a personatges
per a descriure, després d’haver-los dibuixat a plàstica per incorporar al gran
mural que hem començat a penjar al passadís quan ja hem aferrat els trossos que
composen la mar.
El dimoni El Jai Covetes
Els peixos de la rondalla: El raor és el peix
protagonista, però a la nostra mar hi ha uns altres peixos com l’anfós, el serrà,
el pagell (..........) que intentarem
conèixer una mica més.
Així és com ens ha quedat en imatge la Rondalla del Jai Covetes. la seva barca, ( el nom de cada una de les seves parts), els personatges principals, els estris de pesca i.... la mar.
Així és com ens ha quedat en imatge la Rondalla del Jai Covetes. la seva barca, ( el nom de cada una de les seves parts), els personatges principals, els estris de pesca i.... la mar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada